کد خبر: 1225515
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جوان آنلاین: همزمان با طرح صهیونیست‌ها برای حمله زمینی به شهر رفح، حزب‌الله لبنان هم دامنه حملاتش را به اراضی اشغالی تشدید کرده و تمام پایگاه‌های صهیونیستی زیر آتشبار مقاومت لبنان قرار دارد و این بار نوبت پایگاه «حانیتا» بود تا ضرب شست موشکی را بچشد. عملیات‌های مداوم سبب شده رسانه‌های اسرائیلی اعتراف کنند که حزب‌الله دست برتر را در برابر ارتش اشغالگر در اختیار دارد. 
حزب‌الله که به حمایت از مردم فلسطین متعهد شده بود، در هفتمین ماه تجاوز ارتش اسرائیل به غزه، از وعده‌های صادق خود عقب‌نشینی نکرده و همچنان به حملاتش علیه سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد. به گزارش المیادین، حزب‌الله روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و شریف، تجمع سربازان صهیونیست در اطراف پایگاه «حانیتا» را با توپخانه هدف قرار دادند. حزب‌الله اعلام کرد تجهیزات جاسوسی رژیم اشغالگر را در مقابل روستای «الوزانی» لبنان هدف قرار داد. مقاومت اسلامی لبنان همچنین از هدف قرار دادن محل استقرار نیرو‌های اشغالگر در اطراف پایگاه «الضهیره» خبر داد. رسانه‌های عبری از به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در تعدادی از شهرک‌های شمال اراضی اشغالی خبر دادند. مقاومت اسلامی لبنان صبح دیروز اعلام کرد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را که در حال انجام مأموریت جنگی بر فراز منطقه العیشیه واقع در جنوب لبنان بود، سرنگون کرده است. 
حزب‌الله در چند ماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند. 
ضربات مهلک حزب‌الله به اشغالگران در ماه‌های اخیر صهیونیست‌ها را به اعتراف واداشته است. رسانه‌های عبری زبان با اشاره به عملیات مهم نیرو‌های حزب‌الله طی روز دوشنبه در جبهه شمالی و ساقط کردن پهپاد هرمس ۴۵۰ گزارش دادند: «ما با مشکل بزرگی روبه‌رو هستیم. ما دست برتر را در حریم هوایی لبنان از دست داده‌ایم. این مسئله به صورت گسترده‌ای به ضرر ما در زمینه جمع‌آوری اطلاعات خواهد بود.»
 رسانه‌های عبری اضافه کردند: بعد از گذشت نیمی از سال و تداوم درگیری با حزب‌الله این نیرو‌ها دست برتر را دارند و زمان تغییر این مفهوم فرا رسیده است. 
 
 پایگاه‌های امریکا زیر آتش موشکی 
گروه‌های مقاومت عراق هم که بخش ضد امریکایی محور مقاومت را برعهده گرفته‌اند، بار دیگر حملاتی را به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه انجام دادند. منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش دادند پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب این کشور که مورد استفاده نیرو‌های امریکایی است، هدف حمله پهپادی قرار گرفت. همچنین منابع امنیتی اعلام کردند صدای انفجار‌هایی در مجاورت پایگاه امریکایی در میدان العمر در شرق دیرالزور شنیده شده است. دو منبع عراقی به رویترز گفتند: «پنج موشک دست‌کم از شهرک ذمار عراق به سمت پایگاه نظامی امریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.» یک منبع امنیتی عراقی نیز از شلیک موشک از شمال غرب موصل به سمت پایگاه امریکایی در پایگاه خراب‌الجیر سوریه خبر داد. به گزارش المیادین، اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه امریکایی در خراب‌الجیر خبر می‌دهد. 
حملات مقاومت عراق به مواضع امریکایی‌ها، پس از حمله بامداد شنبه به پایگاه کالسو متعلق به حشدالشعبی شدت گرفته است. به گزارش الجزیره، گردان‌های حزب‌الله عراق دیروز در بیانیه‌ای اعلام کردند که گروه‌های مسلح عراق به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج امریکا، عملیات خود را علیه نیرو‌های امریکایی از سر خواهند گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار